مبدل حرارتی – پاستورایزر – صفحه ای و لوله ای

 

مبدل حرارتی صفحه‌ای(به انگلیسی: Plate heat exchanger) نوعی مبدل حرارتی است که با استفاده از تعداد زیادی صفحات فلزی نازک،موجب تبادل حرارت بالا بین سیال گرم و سرد می‌شود.اساس عملکرد این نوع مبدل به این شکل است که از دو جهت مخالف سیال سرد و گرم وارد مبدل می‌شوند.سیالات وارد شده به صورت یکی در میان بین صفحات فلزی جریان می‌یابند و با یکدیگر تبادل گرما می‌کنند.

مبدل حرارتی صفحه‌ای اساساً” با توجه به سادگی نت و با توجه به نیازهای صنایع غذائی در دهه ۱۹۳۰ ابداع شدند و طراحی بهینه آن در دهه ۱۹۶۰ با تکامل موثرتر هندسه صفحات، مونتاژ اجزا و مواد بهینه تر برای ساخت واشرهای مورد استفاده در این نوع مبدل‌ها کارآمدتر از گذشته مورد بازبینی قرار گرفت و موارد استفاده از آن‌ها به تمامی صنایع راه پیدا کرد و توانسته است از رقیب خود (مبدل‌های لوله‌ای) پیشی بگیرد.

شرکت خلاقان دانش مدرن ارائه دهنده قطعات و خدمات انواع مبدل حرارتی است ، این شرکت خود را متعهد می داند تا با ایجاد انـبار مناسب ، عمــده واشر پلیت های مبدل های حرارتی رایج در صنایع مختلف ایران امکان تامین در اسرع وقت را برای مشتریان خود فراهم آورد.

 

ما با استفاده از دفاتر اروپایی خود امکان فراهم آوردن پلیت و واشر برند های معتبر مانند : GEA , ALFALAVAL , APV , SCHMIDT , TRANTER , SONDEX و تمامی مبدل های دیگر را برای صنایع و صنعت گران ایرانی ممکن ساخته ایم.

شرکت KDM با ارائه انواع خدمات فنی و محاسبات برای پاستور ها و مبدل حرارتی سعی در تامین تمامی نیاز های صنایع غذایی ایران در این زمینه دارد.